2017-10-13

Grecia 2017. Insula Thassos (3)

Psarotaverna, adică Fish Taverna!

Rezervarea la Skala Kalliraki a cuprins numai cazarea. Cu mâncarea am procedat așa: micul dejun acasă, pe terasă (ne-am adus provizii în geanta frigorifică), prânzul și cina la taverne, unde prețurile erau rezonabile.

Seara, de preferință am fost la Fish Taverna, la 1 km depărtare, și am făcut o cură serioasă de pește: doradă, sardine, dar mai ales biban de mare. Mmm! Nu-i vorbă că, deși avea specific pescăresc, taverna aia oferea și preparate delicioase din porc, pui, miel, vită, așa că aveai de unde alege și dacă nu îți plăcea peștele. Nu a fost cazul meu, care aș mânca și compot și tort de pește! Cât despre serviciu... excelent. Cristina și toți ceilalți s-au întrecut să ne servească prompt, chiar și când era mai aglomerat. La fiecare masă am primit din partea casei bucățele de pepene roșu și galben cu gheață și sirop de pepene.
Rock-salata: rucola, roșii uscate și păstrate în ulei de măsline, oțet balsamic, parmezan 
Supă de pește
Lavraki = Biban de mare
Sardine
Desertul din partea casei
Cristina
Și câțiva membri ai legiunii de pisici care păzeau taverna!

Cum ne ferim de soarele dimineții, preferând să mergem la plajă și baie după ora patru și jumătate, în prima parte a zilei ne-am plimbat prin împrejurimi, iar într-o zi am făcut ocolul insulei (vreo sută de km de jur împrejur). A fost o plimbare minunată, fiindcă de pe șosea s-a văzut aproape tot timpul marea (cu o mulțime de hoteluri și plaje), pe o parte, și munții pe cealaltă parte. Insula este bine înverzită, fiind acoperită cu păduri de pini și livezi de măslini. E chiar renumită pentru producerea uleiului de măsline și adăpostește chiar și un muzeu al acestuia, pe care îl vom vizita data următoare.
Plaja Marion

Plaja de la Royal Paradise



Mănăstirea Arhanghelul Mihail

Da, ne-am hotărât să revenim. Ne-am bucurat de atâta liniște cum nu am găsit în alte părți. Nu trântit de portiere și de uși, nici discuții în miez de noapte, nu țipete de copii, de fapt, ce să le mai înșir, nu am auzit decât marea. În partea dreaptă a panoramei ce ni se oferea de pe terasă se afla un mic port, dar și micile ambarcațiuni erau tăcute. Fiind mereu senin nu s-a auzit nici o sirenă tot timpul cât am stat acolo.


rodiu
Rodiul (sus) și măslinul (jos) care străjuiau intrarea casei.
maslin

În încheiere, câteva cuvinte despre gazde. Ne-am simțit la ei ca la bunici. La sosire ne-au așteptat în frigider platouri cu prăjituri și în fiecare zi am fost tratați cu ceva bun, ba prăjituri, ba plăcintuțe cu brânză ca niște langoși, ba sardine prinse dimineață de d-l Dimitrios și prăjite chiar atunci de d-na Athina, ba o cafeluță. Așternuturile au fost impecabile, iar prosoape am avut chiar prea multe. De gospodărit ne-am gospodărit singuri, așa cum am și dorit, de fapt. Am plecat de acolo cu inimile pline de regrete și abia așteptăm să ne reîntoarcem.
Va urma la anul!
Ai putea să mai citești:

14 comentarii:

  1. Daca mai ai loc de mine, te vei întoarce la anul acolo! Am de gand sa rezerv înaintea ta! LOL
    Este o adresa cu adevarat buna de retinut, atat doar ca nu stiu cum ar fi cu transportul?! Ca sa vii din Olanda cu masina pana în Grecia... înseamna sa-ti perteci jumatate din concediu în masina! :)) Frumoasa vacanta voastra! Weekend placut, draga Zina! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe insulă sunt două aeroporturi. Unul primește zboruri din Germania, celălalt din Australia. Mă gândesc că ați putea face un zbor Olanda-Germania-Thassos. Pe insulă se pot închiria mașini sau sunt taxiuri destule. Am auzit că nici nu sunt scumpe.

      Weekend plăcut, dragă Ella! ☺

      Ștergere
  2. Atunci cand avem parte de gazde bune cazarea la "particulari" poate aduce un plus de farmec vacantei. iar voi, se pare, ati avut parte de unii super! Ai povestit atat de frumos incat aproape am uitat ca am vazut ochii pestilor din farfurie. :) Imi place pestele, mult, dar sa nu-i vad capul! :)) Pisicilor, insa, imi place sa le vad capsoarele! :) Nu puteau lipsi blanoasele! :)
    Ooof...tez adanc! :)

    Iti doresc, cu drag, weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Blănoase sunt cu duiumul pe acolo. Erau câteva miniaturi și pe lângă casa în care am stat. Ne așteptau oridecâteori plecam sau veneam, știind că vor căpăta câte ceva de papa.

      Weekend plăcut și ție, dragă Diana!

      Ștergere
  3. Cel mai tare ma bucur ca v-ati simtit bine ! Oamenii fac diferenta, nu-i asa :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, o fac. Și cei care primesc în ospeție, și cei care vin. Ne-am simțit mai bine decât la un hotel de 4-5 stele, chit că am bămbănit mereu scările alea! ☺ Liniștea valorează cu mult mai mult decât te miri ce spanace care iau ochii.

      Ștergere
  4. Nu am mai vazut rodii in copac!
    Si am gustat si eu picut din desert, in timp ce ma uitam la pozele din aceasta frumoasa excursie!
    Minunate momente de vacanta!

    Un weekend excelent, draga Zina! Si multumesc pentru calatorie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Soțul meu s-a îndrăgostit de pomul ăla, a zis că e ca într-o poveste. Cred că o să i-l pun pe desktop! ☺

      Weekend plăcut și ție, dragă Suzana!

      Ștergere
  5. Am ratat vara asta,dar acum imi pare si mai rau,dupa ce vad aici.Sper sa ajung si eu in viitor.Un weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Floare, acum te trezești cu vara aici! Trece timpul...

      Weekend plăcut și ție, draga mea!

      Ștergere
  6. Draga Zina,tot ce ai scris si ai fotografiat este atat de imbietor,incat de lemn sa fii,si tot a-i vrea sa te teleportezi acolo !Ati petrecut o saptamana in rai,dar nu v-a venit sa credeti !
    O duminica minunata va dorim !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mdaaa... Demult nu am avut o vacanță atât de reconfortantă. Au fost altele frumoase, pline de noutăți, dar nici pe departe atât de liniștite.

      Duminică minunată și vouă, draga mea!

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !