2017-07-07

Amsterdam. Muzeul ”Heineken Experience”

Călătorii.

Impresii de călătorie.


amsterdam-frontispiciul-muzeului-heineken-experience

La marginea ariei centrale a orașului Amsterdam, spre sud, pe un canal, se află o clădire impozantă îmbrăcată în cărămidă roșie. Mari litere aurii amplasate pe clădire ne semnalează de departe clădirea fostei fabrici de bere Heineken.
fondatorul-fabricii-gerard-adriaan-heineken

În anul 1864 Gerard Adriaan Heineken o determina pe bogata sa mamă să cumpere fabrica de bere De Hooiberg, fondată în anul 1592. În anul 1873, după angajarea dr.Elion, ce fusese studentul lui Louis Pasteur și crease drojdia Heineken-A, a început producția berii Heineken. Berea a fost premiată de numeroase ori pe plan internațional, încă din al doilea an de producție și până în zilele noastre. 
medalia-de-aur-paris-1900

Brandul Heineken a devenit principalul sponsor al Ligii Campionilor UEFA și al Cupei Mondiale la Rugby, iar din 2016 berea Heineken a devenit berea oficială a Campionatului Mondial de Formula 1.
Astăzi, prima clădire a fabricii este muzeu, purtând numele ”Experiența Heineken”.
intrarea-in-muzeul-heineken-experience

biletul-de-intrare-la-heineken-experience


Muzeul, în care am intrat beneficiind de o reducere datorată aceluiași card I Amsterdam, prezintă felul în care a evoluat la începuturi procesul de fabricare și îmbuteliere a berii Heineken. Contribuie la prezentare numeroase fotografii, filme, instalații și diverse obiecte, ba chiar și jocuri vizuale.
Vizita este o feerie, iar experiența este completă, căci s-au păstrat multe din zonele originale ale fabricii, așa cum erau ele, unele nu prea bine luminate, cu zgomotele produse de utilaje, cu mirosurile fermentației, ba chiar și cu trepidațiile produse de diverse instalații. La final, se vizitează grajdurile, în care se află acum cinci cai superbi și carele în care se transportau cândva butoaiele cu bere. Vizita se încheie cu o degustare de bere (un pahar inclus în prețul biletului) și cumpărături în magazinul muzeului, unde se găsesc fel de fel de pahare, halbe, deschizătoare de bere, brelocuri, umbrele, șorțuri de bucătărie treninguri, tricouri etc.etc. – toate cu emblema Heineken.

Deși vizita a fost la început pentru mine o concesie făcută curiozității bărbătești, pot să spun că la sfârșit am fost încântată!
costum-de-protectie-de-la-inceputuri

palnie-pentru-selectia-hameiului

vas-cu-hamei

recipiente-pentru-fermentatie


recipiente-demonstrative-cu-apa-drojdie-hamei

una-dintre-primele-sticle-de-bere-heineken

vechi-butoaie-de-bere-heineken

grajdul-cu-cai


grajdul-cu-cai-2

legiunea-de-onoare-alfred-heineken-1991
Va urma

*

Articolul va fi înscris în seria ”Reflexii” de la SoriN.
Ai putea să mai vezi:

14 comentarii:

  1. Proost! Op uw gezondheid! (Noroc! Pentru sanatatea dumneavoastra!) 😅
    Va mai asteptam în vizita si alta data! Ma bucur ca ai ramas atat de încantata de vizita din Amsterdam! Mai sunt atat de multe locuri de vizitat în tara, Amsterdamul pentru mine este foarte aglomerat!

    Weekend placut, Zina draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ☺ Și încă nu am povestit tot! Mai urmează!

      Weekend plăcut, dragă Elly!

      Ștergere
    2. Multumesc pentru numele de "botez"! Pot sa-ti zic "nasica"? 😅

      Ștergere
    3. Te rog să mă scuzi, dragă Ella! Am greșit și n-o să mai fac! ☺

      Ștergere
  2. Mi s-a parut spectaculos. Ar fi fost pacat sa ratezi un astfel de muzeu. Oare in prezent cum o arata o astfel de fabrica? Cred ca mi-as fi luat un deschizator de sticle. Imi plac modelele inedite!
    Un weekend pe gustul tau, Zina draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, acum zic și eu că ar fi fost păcat. Pe lângă deschizător, am luat și niște halbe mici și berea aferentă. ☺

      Weekend plăcut, dragă Suzana!

      Ștergere
  3. Chiar daca nu sunt bautoare de bere,o vizita la fabrica este ocazia in care ramai minunabdu-te de toate,pana la degustare.O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vizita este instructivă și amuzantă, indiferent de băutura preferată! ☺

      Weekend plăcut, dragă Floare!

      Ștergere
  4. La noi, peste o fabrica de bete din sec al XIX-lea s-a amenajat un pasaj rutier...

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca a fost foarte interesant si instructiv de vazut !Eu nu am avut ocazia,deoarece nu am stat mult la Amsterdam,ci la Eischede,la cursuri si alte diferite localitati,unde am vizitat
    unitati scolare si de cercetare,in domeniul educatiei.A fost o mare bucurie pentru mine si grupul nostru,sa calatorim si sa intelegem sistemul olandez de invatamant,sa vedem muzee etc.fara a cheltui nici un ban !
    O duminica minunata iti doresc,draga Zina !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei, da, fără bani e și mai plăcut, dar nu poate oricine! :))

      Duminică minunată și ție, dragă Natalia!

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !