2017-01-25

Papa bun la Budapesta

Miercurea fără cuvinte.

Fotografii.

papa-bun-la-budapesta

Se spune că amintirile frumoase sunt comori de neprețuit. Dacă-i pe așa, atunci pot spune că am adunat și ceva comori...culinare! Readuc aici una de pe vechiul blog Zinnaida.

Făceam pentru prima oară turism în Budapesta și nu știam nimic despre localurile din zona hotelului. Am luat-o și noi de-a lungul unei străzi, la capătul căreia văzusem vreo două-trei firme de local. La primul era întuneric beznă și a apărut dintr-un fund de odaie un cetățean întunecat și el. Ne-a luat cu fiori și am tulit-o la lumină. La al doilea era afișată o prea frumoasă listă de bucate cu niște prețuri astronomice. Era restaurantul unui hotel cu prea mult ștaif ! Ei, dar la al treilea ne-a plăcut. 
localul-cu-papa-bun-de-la-budapesta

Micuț, intim, un local familial făcut ingenios dintr-o singură încăpere mare și relativ înaltă. O platformă de scânduri și bârne solide realiza un etaj interior, cu pereții vesel pictați, cu mese rustice, foarte frumos aranjate. Mâncarea însă, papa bun cum i-am zis eu, a fost lucrul cel mai reușit din local !
papa-bun-fara-capacel

*

”Miercurea fără cuvinte”, serial de fotografii găzduit de Călin Hera.

38 de comentarii:

  1. Și ce a fost acel papa bun? :)
    Trebuie să încerc și eu o dată ciorba de fasole în pâine de pe la noi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O ciorbița de vacă, cu mult zarzavat, într-o pâinică cu coaja crocantă și miezul moale. O bunătate!

      Ștergere
    2. Într-adevăr! Dar să și mănânci, e și mai plăcut! ☺

      Ștergere
  2. Mi-ai făcut poftă deja :D .Multă sănătate

    RăspundețiȘtergere
  3. Wow! Vreau si eu sa încerc sa fac o asa "farfurie" pentru ciorba de fasole! :))

    zi faina Zina draga! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merită să încerci!

      Seară plăcută, Ella!

      Ștergere
  4. Arată super pâinica plină cu ciorbă,nu am încercat niciodată să înlocuiesc
    farfuria cu o pâine!Deja mi-ai făcut poftă!
    O seară pe placul inimii îți doresc,Zina!
    Îmbrățișez cu drag și mulțumiri de vizită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Arată bine și e tare gustoasă! ☺

      Seară plăcută, Elena!

      Ștergere
  5. Haha! Buuun papa, papa bun! :)
    O singura data am mancat (undeva pe langa Piatra Neamt) ciorba (de fasole) din "farfurie" de paine. A fost... interesant. :)
    Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu știu cât de bine merge ciorba de fasole în pâinică. Mult mai bine se potrivește cu ciorba de carne. Merită o încercare!

      Happy WW, Diana!

      Ștergere
  6. Mmmm! Gata! Mă duc la bucătărie, mi-ați făcut poftă de o ciorbă! :-)
    O seară frumoasă, doamna Zina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poftă mare, Alex! O ciorbă fierbinte pe vremea asta e minunată.

      Seară plăcută și ție!

      Ștergere
  7. Ciorbita de vacuta e febletea mea! :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Super meniu: ciorbita in paine crocanta. Nu am mai auzit.
    Inventiv bucatarul!
    Happy WW, draga Zina si spor in toate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se pare că e ceva tradițional la ei.

      Zi frumoasă, Suzana!

      Ștergere
  9. Papa bun, cu multe cuvinte :)
    Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi la un papa bun, conversație pe măsură, nu?!

      Zi frumoasă!

      Ștergere
  10. Fain!Eu n-am depășit granițele tarii noastre.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Găsești și în România așa ceva. Sunt sigură că am văzut la Bușteni servindu-se ciorbiță în pâinică.

      Ștergere
  11. Daca e tot atat de gustoasa,pe cat de minunat arata...imi pare rau ca n-am avut ocazia
    s-o gust la Budapesta !
    Dar incercam sa o facem si noi:intai painica,apoi ciorbica !
    Zile frumoase,draga Zina !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că nu e prea greu să o faci. Poftă bună!

      Ștergere
  12. N-am gustat ciorba in painica niciodata. Stiu ca si in Romania se obisnuieste. Important e sa fie painea buna :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa e, Dani! Să fie ”pâine adevărată”!☺

      Ștergere
    2. Asa ma gandeam si eu, coaja trebuie sa fie "sanatoasa". Nici eu nu am incercat.

      Ștergere
    3. Încearcă, Mihaela! O să vă placă mult, te asigur! Și e și distractiv să-ți mănânci ”farfuria”! ☺

      Ștergere
  13. am vazut-o si pe fb, o revad din nou si senzatia de pofta grozava de a gusta asa bunatate revine :))
    nu aai incercat si tu sa o prepari?
    tu ai mereu idei grozav de...gustoase :)
    daca da, sa ne spui si mai ales, sa ne arati! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am preparat niciodată așa ceva, dar nu cred că e prea greu. Când voi găsi pâinica potrivită, voi face! Și vă voi arăta!

      Ștergere
  14. După ce ieșiți din municipiul Alba-iulia, mergând spre Cluj, pe dreapta drumului european veți vedea un han. Și acolo au ciorba în paine, insa pâinea românească este mult mai buna. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La modul figurat, da, de acord! În practică... Am mâncat la Budapesta și la Viena pâine cu mult mai bună decât cea de acasă. E drept că, la București, acum pâinea o fac... turcii!

      Ștergere
  15. Unguroaicele gatesc foarte bine, o stiu de la mama. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Roxana, cred că peste tot sunt femei care gătesc foarte bine, fiindcă pun suflet când o fac!

      Ștergere
  16. Very creative, and it looks very good! :)

    RăspundețiȘtergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !