2015-01-22

Viața în harem la Constantinopole

Reflexii

viata-in-harem-la-constantinopole-john-frederick-lewis-1857
Viața în harem la Constantinopole, de John Frederick Lewis, 1857
John Frederick Lewis (1804-1876), pictor englez specializat în scene orientale și mediteraneene.

A trăit aproape douăzeci de ani în Spania și în Egipt, realizând un mare număr de schițe, ce au stat la baza tablourilor pe care le-a pictat și după ce a revenit în Anglia.
Căzut în uitare după moartea sa timp de mai multe decenii, a revenit în atenția publicului în anii '970. Astăzi, cele mai bune lucrări ale sale se vând la licitații la prețuri de milioane de dolari sau de lire sterline.
Sursa foto
Clic pe fotografie pentru mărire !
*
Această postare va fi înscrisă în serialul ”Reflexii în oglindă” de la SoriN.
Din categoria ”Reflexii”, ai putea să mai vezi:

20 de comentarii:

  1. impresionant mozaicul de pe perete, culorile alese sunt atât de armonioase! Imbracamintea celor doua femei este deasemenea foarte bine redata, parca se aud fosnetele matasurilor si al crepurilor... chiar si torsul mâtei din prim plan.
    Prin reflexia din oglinda, femeia care sta în picioare (ar putea fi servitoarea?) pare a fi mai importanta decât cadâna ce se lăfăie pe canapea :)
    Frumos tablou!
    Un start bun în weekend, Zina draga! ☺

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu știu... Ar putea fi ”colege” de harem ! Cea care stă în picioare privește prea semeț pentru a fi doar o slujnică.

    Mai e un pic până la weekend, dar plăcut să ne fie ! ☺

    RăspundețiȘtergere
  3. Oh, Zina! :) De parca nu-mi era destul de lene! E super tabloul dar la leneveala ma imbie! :) Cred ca din cauza pisoiului! :) Cu toata lenea, detaliile nu mi-au scapat neobservate si zic: "Doamne, cata rabdare!" :)
    Ziua minunata sa iti fie!

    RăspundețiȘtergere
  4. Și pisoiul, și divanul, și atmosfera de dolce far niente... Iar țesăturile și broderiile parcă sumt mreje pentru o dulce ațipeală !...

    Zi minunată și ție, dragă Diana ! ☺

    RăspundețiȘtergere
  5. Culori tare faine in acest tablou..!
    Ce tine doamna de pe divan in mana pare sa fie jucaria pisicii, nu? Pene imi par mie...;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, sunt pene de păun și mâța a și rupt vreo trei dintre ele, sunt în jurul ei pe divan ! ☺

      Ștergere
  6. tabloul are o lumina care te invaluie si care o face languroasa pe femeia de pe canapea...
    tot lumina evidentiaza fiecare elemnt decorativ dand viata si farmec acelui interior.
    iata aici o farama de poveste :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Dolce far niente, ce viață de huzur! :*
    Eu văd mai ales pisica. E minunat pictată, frumoasă, curioasă și jucăușă, ca orice pisică. Femeia tolănită o atrage la joacă, agitând ușor evantaiul din pene de păun.
    Dar...să nu uităm de ce-am venit! Reflexia acelui profil (cu adevărat frumos) întregește în mod fericit scena. Așa că eu îți doresc să ai cel puțin o zi de leneveală de soi în acest weekend și să te simți bine! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Spun drept că și pe mine m-a atras întâi tot pisica. Apoi m-au fermecat toate elementele tabloului, unul câte unul. ☺ Nu e în firea mea, leneveala aia, eu dacă nu fac ceva și când stau, înseamnă că sunt bolnavă ! :))))))))))))

      Weekend plăcut, draga mea ! ♥

      Ștergere
  8. Superb realizat acest tablou,îmi plac mult culorile!
    Weekend minunat îți doresc!
    Cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru vizită, Elena ! Mă bucur că îți place tabloul.

      Weekend minunat și ție !

      Ștergere
  9. Ei, uite ca pe mine ma pasioneaza subiectul, tare frumos tabloul, cat huzur!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ahaa, unii văd culorile, alții pisica, alții huzurul sau pe toate la un loc. Mă bucur pentru voi !

      Zi frumoasă, Ella !

      Ștergere
  10. E o minunata armonie intre tonurile,nuantele celor doua complementare preferate de Lewis-rosu si verde- atata finete in redarea matasurilor,parului pisicutei, penelor, incat poti face o comparatie cu niste bijuterii ! Reflexia in oglinda,pe fondul delicat al decoratiilor de pe pereti,o dantelerie, este deosebita.
    Buna descoperire ,Zina, liciteaza !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, ai dreptate, fiecare detaliu este minuțios redat. Ai observat ce are pe cap cea de pe divan ? (O fi un turban ?)

      Zi frumoasă !

      Ștergere
  11. Ne uimesti , de fiecare data, prin forta expresiei plastice si prin explozia de culoare a lucrarilor!
    Frumos!
    Weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu îmi plac picturile și,în general, lucrurile în culori șterse, potolite - așa se explică alegerile mele.

      Weekend plăcut și ție !

      Ștergere
  12. Foarte interesant tablou. Orientul cu tainele şi misterele lui. Iar poveştile despre celebrele haremuri turceşti, pline de frumuseţi alese pentru măreţii sultani.... erau cu atât mai fascinante, cu cât erau locuri unde nu treceau nici măcar privirile.
    O zi frumoasă, doamna Zina! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevărul este că eu îmi imaginam spații mai largi și mai fastuoase pentru harem. Se vede că ăsta era un harem mai mic ! ☺
      Duminică plăcută !

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !