Prima pagina

2017-01-23

CITATE FAVORITE (2)

al-noualea-val-ivan-aivazovski-1850

Victor Hugo, ”Mizerabilii”:
”Ochiul spiritului nu poate găsi nicăieri mai multă strălucire și mai multă beznă decât în om; nu se poate opri asupra niciunui alt lucru mai de temut, mai complicat, mai misterios și mai fără de margini. Există un spectacol mai mare decât întinsul mării: cerul. Există un spectacol și mai mare decât cerul: sufletul omenesc.”
”A scrie poemul conștiinței omenești, dac-ar fi vorba de un singur om, de cel mai neînsemnat dintre oameni, ar însemna să contopim toate epopeile într-o singură epopee superioară și definitivă. Conștiința este haosul nălucirilor, al poftelor și al încercărilor; este focarul viselor, caverna gândurilor de care ți-este rușine; este gheena sofismelor și câmpul de luptă al patimilor… Cât de întunecat e acest infinit pe care fiecare om îl poartă în el și cu care își măsoară cu deznădejde voința, ființa lui și faptele vieții sale!” 
 ”Poate oare exista o minciună fără însemnătate, o minciună nevinovată? A minți e cel mai greu păcat. A minți puțin nu e cu putință. Cel care minte nu poate minți pe jumătate. Minciuna este însuși chipul diavolului.” 
”Nu poți împiedica drumul gândurilor, întocmai cum nu poți opri valurile mării să se întoarcă la țărm. Marinarii numesc asta reflux; vinovatul o numește remușcare. Dumnezeu răscolește deopotrivă sufletul omului și apele oceanului.”
Sursa foto 
Serialul ”Citate favorite”, născut în urma lecturării unui articol publicat de Ella și a discuțiilor purtate cu ea.
În fiecare zi de luni vom păși în noua săptămână cu mintea limpezită și cu sufletul pregătit pentru tot ceea ce vom întâmpina. Nu numai atât, dar ne vom cunoaște mai bine și ne vom împărtăși ceea ce gândim, căci știut este că omul alege din cărți gândurile care se potrivesc cu ale sale.

Înscrie-ți în tabel numele și linkul postării. Scrie un comentariu cât de mic la postarea mea și vizitează-i și pe ceilalți înscriși, cu comentariul de rigoare. De altfel, serialul are sloganul ”Click&Comment Monday” !


36 de comentarii:

  1. Superb! O carte de care nu te saturi niciodata!

    Iti doresc o saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu te saturi fiindcă descoperi mereu noi gânduri atât de profunde...

      Săptămână frumoasă și ție, Ella!

      Ștergere
  2. Adevaruri pe care le simt dar carora nu le pot da forma in cuvinte. Ma multumesc sa le citesc formulate de altii si sa spun: subscriu. :)
    Aceste fragmente ar putea fi rezumate in "raiul si iadul sunt in om" (n-am idee cine a zis-o). :)
    Iti doresc, cu drag, sa ai o saptamana minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De asta se și simte nevoia de a cunoaște citatele celebre, fiindcă formulează simțiri de-ale noastre cărora noi nu le putem da forma cuvintelor...
      Așa e, raiul și iadul sunt în om și ce mult depinde de noi să-l creștem pe primul și să-l micșorăm pe celălalt...

      Săptămână minunată și ție, Diana!

      Ștergere
  3. Mi-ar placea sa o recitesc intr-o buna zi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Când o vei face, vei descoperi noi frumuseți ale gândirii și stilului lui Victor Hugo.

      Ștergere
  4. Desi le-am citit de multe ori cuvintele astea continua sa ma impresioneze. De fiecare data o fac altfel,mai puternic, mai frumos. Eu si Hugo avem o relatie aparte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că m-am nimerit pe lungimea de undă a sufletului tău, Roxana!

      Ștergere
  5. Acum tot stau și mă gândesc dacă am citit ”Mizerabilii”. Cred că doar am răsfoit-o cu ceva timp în urmă, cred că ar fi cazul să o reiau pe îndelete. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Reia-o! Este una dintre cărțile de căpătâi, una dintre cele ”100 de romane pe care trebuie să le citești neapărat” măcar o dată în viață! ☺

      Ștergere
  6. Poate c-o să recitesc cândva "Mizerabilii". Poate...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ăsta e avantajul cărților față de oameni: te așteaptă oricât, cuminți, la locul lor, și nu îți reproșează niciodată că ai întârziat! ☺

      Ștergere
  7. Citate foarte frumoase ai ales azi Zina draga ♥ Eu recunosc ca nu am citit aceasta carte, dar poate o sa-i vina vremea :)
    Sa ai o saptamana frumoasa si plina de realizari! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Până atunci, poți să te familiarizezi cu subiectul romanului aici: http://www.lecturirecenzate.ro/2017/01/mizerabilii-1/

      Săptămână frumoasă și ție, Cristina! ☺

      Ștergere
  8. Uneori e necesar sa minti. Sunt situatii in care e mai mare pacatul daca spui adevarul. Si imi vin in minte oamenii care sunt la un pas de moarte, bolnavi de cancer. Le poti spune adevarul?
    Imi place foarte mult primul citat. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu cred că și acelora le poți spune adevărul... Depinde cum îl spui.
      Fiecare om trebuie să știe adevărul în privința asta, să-și pună treburile la punct.

      Ștergere
  9. am venit si eu dar nu gasesc tabelul unde pun link :(
    poti sa ma ajuti?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am văzut că te-ai descurcat până la urmă și mă bucur că ai reușit. ☺

      Ștergere
    2. acum il vad, atunci nu se vedea, nu stiu de ce!
      m-a inscris Ella, ii multumesc!!!

      Ștergere
  10. Nu l-am citit pe Hugo ... Sa nu ma certi :) Dar imi face mare placere sa descopar citatele alese de tine, Zina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu te cert, dar sper că îl vei citi odată. Poate într-o iarnă, când nu ai prea multă treabă în superba ta grădină. ☺

      Ștergere
  11. Am reusit sa intru si eu in joc!
    Sunt carti pe care le-am citit acum atat de multi ani, ca ma sperii. Asa ca nu ma voi mai gandi la asa ceva. Cred ca o recitire a lor s-ar impune.
    Multumesc de joc, draga Zina! O saptamana frumoasa sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ai venit, Suzana! ☺
      Am observat că recitirea unor cărți îți oferă satisfacții mult mai mari decât la prima lectură.

      Săptămână frumoasă și ție!

      Ștergere
  12. Încă o dată vă felicit pentru această idee minunată, doamna Zina! Trebuie să recunoaștem că timpul pentru bucuria lecturii, a răsforirii în tihnă a unei cărți, s-a diminuat tare mult în vreurile acestea. Mai ales cu acest puternic „mâncător de timp”, care este computerul. Desigur, nu este o scuză. Ideea acestor „citate favorite”, ne aduce aminte de cărțile bune pe care le-am citit (sau încă nu!) și ne face să mai „ștergem de praf” cărțile din bibliotecă. Victor Hugo și capodopera sa „Mizerabilii” - nu mai au nevoie de nicio prezentare. Această operă colosală ar trebui studiată în detaliu pe băncile școlii. Natura umană în toată complexitatea ei, a fost admirabil descrisă de acest colos al literaturii. Iar ecranizările după această operă sunt una mai bună decât alta.
    O săptămână minunată să aveți! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alex, ideea ne aparține în egală măsură mie și Ellei!
      Eu una, orice aș face și oricât timp mi-ar lua alte ocupații, dacă nu citesc într-o zi nu sunt în apele mele. Dar... Nici nu aș putea să spun când a fost ziua în care nu am citit!
      Ecranizările după romanul ”Mizerabilii”... Ai dreptate, au fost multe și cred că le-am văzut pe aproape toate. Cea în care Jean Valjean este interpretat de Jean Gabin, acest colos al cinematografiei franceze, este inegalabilă.
      Numai bine!

      Ștergere
    2. O, da! Țin minte filmul vechi, cu Jean Gabin. Eram copil, când l-am văzut cu părinții la tv și îmi amintesc ce mult m-a impresionat. Lectura cărții a venit de la sine, căci filmul mă stârnise să citesc cartea. Cum mi s-a întâmplat și cu „Contele de Monte Cristo”.
      O zi frumoasă! :-)

      Ștergere
  13. Bună ziua tuturor. Am primit o invitație de la Ella și sînt în curs de documentare. Am „oarecari” emoții. Mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bune ai venit, dragă Marta! Așteptăm cu mare interes citatele pe care le vei alege!

      Ștergere
  14. După lipsa cuvintelor, miercurea, a început și vremea revansei... ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Recunosc că sunt, în egală măsură, adepta atât a cuvintelor cât și a imaginilor. ☺

      Ștergere
  15. O carte cu adevarat remarcabila. Mi-a marcat copilaria.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt convinsă că i-a marcat, într-un fel sau altul, pe toți cei care au citit-o.

      Săptămână cât mai bună!

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !