2016-02-26

Reproducerea interzisa. Rene Magritte, 1937

Reflexii.

Artă. 

reproducerea-interzisa-r-magritte-1937

René Magritte (1898-1967), pictor belgian suprarealist. Marcat de sinuciderea mamei sale pe când el avea 14 ani, Magritte începe, trei ani mai târziu, să studieze la Academia Regala de Arte Frumoase de la Bruxelles.
Aflat la început sub influența cubismului și dadaismului, are prima expoziție personală de pictură în 1927. În același an pleacă în Franța și se stabilește lângă Paris. Ia legătura cu Hans Arp, Joan Miró, Salvador Dali, cu Paul Eluard și André Breton.
Revenit în Belgia, devine reprezentantul oficial al suprarealiștilor belgieni. Al doilea război mondial îl determină să încerce schimbarea stilului, pictând în manieră impresionistă, apoi expresionistă, dar revine la suprarealism. În 1945 se înscrie în partidul comunist belgian, dar se retrage după câteva luni de zile.
După 1950, realizează și lucrări de decorațiuni interioare – printre altele și pentru clădirea Congresului, din Bruxelles.
În 1965, Muzeul de Artă Modernă din New York organizează o retrospectivă a operei sale, prilej cu care Magritte traversează Oceanul Atlantic.
În 1967, René Magritte moare de cancer la pancreas.
Astăzi, la Bruxelles există Muzeul René Magritte, unde se află expusă cea mai mare colecție din lume a operelor artistului. Muzeul se află într-una dintre clădirile Muzeelor Regale de Arte Frumoase ale Belgiei.

*

Cu ceva timp în urmă vă prezentam alte două picturi ale artistului:


legaturi-periculoase-r-magritte-1926
Legaturi periculoase, 1926
legaturi-periculoase-r-magritte-1935
Legaturi periculoase, 1935

*

Sursa foto 1
Sursa foto 2
Sursa foto 3

Această postare este înscrisă în serialul ”Reflexii în oglindă” de la SoriN.

Ai putea să mai vezi:

16 comentarii:

  1. Ce tablouri ciudate. Nu le stiam.
    Era ca si cum nu ar fi avut curaj sa se priveasca in fata. Asta este senzatia pe care mi-a creeaza.
    Weekend frumos, Zina si multumesc pentru lectia de pictura.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu drag, Suzana!

    ...Sau poate că nu voia să-i vadă alții adevărata față. Asta e frumusețea picturii suprarealiste, dă loc la multiple interpretări.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-a placut alegerea ta!
    O zi frumoasa!
    Inspirata postare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt încântată când vă plac alegerile mele. Cu gândul la voi le fac! ☺

      Ștergere
  4. Frumoasa prezentarea ta !
    Multe salutari!

    RăspundețiȘtergere
  5. Interesante tablouri!
    Weekend minunat îți doresc,Zina!
    Cu drag te îmbrățișez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scuze, nu am văzut comentariul tău la timp!

      Primăvară fericită, Elena! ☺

      Ștergere
  6. M-a bucurat postarea ta,Rene Magritte, cu gandirea sa misterioasa,pusa in slujba viselor si viziunilor sale in pictura !De cand se "rupe" de experimente,
    1925-1926(cubism,dadaism),picteaza primele tablouri pur suprarealiste,de exemplu "jokeul pierdut"si mai multe versiuni ale aceleasi idei(Barbat cu melon)Expune in multe muzee,in capitalele lumii si este foarte apreciat.
    Uitandu-ma la un sir lung de lucrari ale pictorului,am remarcat un stil
    "imperturbabil",combinarea stranie a obiectelor,te determina sa cazi pe ganduri,deoarece (obiectele)par sa ascunda taine.Rene Magritte marturiseste
    ca doreste ca privitorul sa gandeasca,ca reprezentarea unui obiect nu e chiar
    obiectul("Aceasta nu este o pipa").As spune ca a preluat"magicul" in arta.
    Sper ca ai primit mailul,cu operele lui,cu care m-am delectat si eu,draga Zina !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. L-am primit și m-am delectat și eu. Mulțumesc mult!

      Duminică plăcută, Natalia! ☺

      Ștergere
  7. La mulți ani de Mărțișor, doamna Zina! Vă doresc din toată inima o primăvară minunată!
    Minunată postarea. Îmi plac mult tablourile acestui artist. Suprarealiștii au avut niște idei foarte interesante. Un alt punct de vedere asupra lumii. Mi-au plăcut mult operele alese de dvs.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Alex! Primăvară minunată și ție!

      Mă bucur că îți plac picturile suprarealiste. Au un farmec și un tâlc special. De fapt, pentru fiecare, alt înțeles. ☺

      Ștergere
  8. ce interesante, nu le mai vazusem!

    RăspundețiȘtergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !