Prima pagina

2015-10-28

Cornul siberian

Miercurea fără cuvinte.

Astă-primăvară ne aflam la Hornbach, la raionul de plante. Mi-au căzut ochii pe o tufă cu ramuri roșii și muguri verzi, foarte nostimă. Era un corn siberian. 
Cum ne trebuia un arbust rezistent la frig în dreptul terasei mici, l-am luat și l-am plantat. Când i-au dat frunzele am fost cam dezamăgită, erau mici, de un verde banal, iar tulpinile erau roșii numai când erau ude. L-am lăsat acolo, ce era să-i mai fac... 

De când a venit frigul, surpriză! Frunzele și tulpinile s-au înroșit și tufa e de un efect pictural! ☺ Să vedem cât vor ține frunzele, pe internet scrie că până târziu, iar unii au chiar frunze persistente.

*

Click pe fotografie pentru mărire !

”Miercurea fără cuvinte”, serial de fotografii săptămânal inițiat de Carmen.

40 de comentarii:

  1. Interesanta planta! Imi pot imagina contrastul cu... albul zapezii. :) Doar e siberian; nu?! :)
    Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Arată bine și în contrast cu iarba, cu aleea... Voi vedea la iarnă cu m arată pe zăpadă și vă voi arăta și vouă. ☺

      Happy WW!

      Ștergere
  2. Frumos efect! Sa ne mai povestesti despre el.
    Am auzit, cred ca la radio, ca acei copaci cu frunze rosii, au origini foarte vechi, cam de prin era
    glaciara. Daca zici ca rezista la frig, poate ca asa o fi.
    Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De când am făcut fotografia și până astăzi i-au cam căzut frunzele... Tulpinile tot roșii au rămas și arată foarte,,, exotic. ☺

      Happy WW!

      Ștergere
  3. Bună dimineaţa !
    Astăzi te invit la o plimbare prin parcul din Bălgradul de azi.
    Să ai o zi bună cu spor la tot ce faci.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru vizită și pentru invitație.
      Zi bună și spor și ție!

      Ștergere
  4. frumoasa tufa - dar putea fi admirata si fara explicatii, ca doar suntem la Miercurea fara cuvinte ☺☺☺
    Happy WW! ☺

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zi și tu că e deformație profesională! :)) La biologie, ca și la inginerie, nu sunt permise imagini fără chiar nicio explicație!

      Happy WW, Carmen! ☺

      Ștergere
    2. Zina draga, am cautat articolul tau despre filmul Enemy si nu l-am gasit... am vrut sa iti spun ca am vazut filmul si ca... exact in momentul in care am crezut ca am prins firul, am constatat ca nu am inteles nimic! dar nimic! :)) ai avut dreptate, filmul este tare ciudat! :)) Mie Jake Gyllenhaal imi place extraordinar de mult - mai ales ca aici joaca rol dublu, insa ... tja, repet, nu am inteles nimic din acest film! ☺
      Noapte buna!

      Ștergere
    3. Comentariul meu despre film este aici. http://www.lecturirecenzate.ro/2015/10/leapsa-pe-blog-cinemania/
      Un film ciudat care nu cred că a adăugat mare lucru la palmaresul actorului.

      După-amiază plăcută!

      Ștergere
  5. Ce arbust interesant! Cred că e o pată frumoasă de culoare între atâta verde... sau toate nuanțele de toamnă.
    Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În locul în care se află e în contrast numai cu verdele gazonului și al tuielor.

      Happy WW, Narcisa!

      Ștergere
  6. nu stiam planta aceasta, e tare draguta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este, și încă e în primul an, abia s-a acomodat. Să vedem cum se va comporta iarna...

      Ștergere
  7. Ma intreb daca la primavara va inflori :) Iar daca ramurile sunt elastice, poate faci o coronita din cateva pentru Craciun.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A și înflorit astă-primăvară, la puțin timp după plantare. Face niște umbreluțe dese de floricele albe.
      E o idee grozavă, mulțumesc!

      Ștergere
  8. Este o tufa frumoasa si interesanta :D.
    Imi place si povestea ei si abia astept sa vedem ce aventuri va ma avea prin anotimpuri :)
    Happy WW :D
    Cu drag
    rux

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu sunt curioasă cum va înfrunta iarna.

      Happy WW, Rux!

      Ștergere
  9. Interesant corn siberian,este de efect!
    Zi frumoasă îți doresc,Zina!
    Îmbrățișez și mulțumiri de vizită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, a fost o surpriză plăcută!
      Zi frumoasă, Elena!

      Ștergere
  10. Ce planta interesanta, bine ca i s-au inrosit ramurile si frunzele, deci au fost corecti. La iarna sa ne-o arati musai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Abia aștept să o văd și eu la iarnă. Cred că va da bine pe fondul alb al zăpezii.

      Ștergere
  11. Foarte interesantă. Multă sănătate

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc de vizită.
      Multă sănătate și ție, Zolty!

      Ștergere
  12. Viata lunga tufei tale atat de exotice!

    RăspundețiȘtergere
  13. Pata de culoare! E chiar o planta care atrage atenția. ...:)
    Seara faina, Zina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și o atrage, să știi!

      Seară faină și ție, Geanina!

      Ștergere
  14. Asa cum apare in fotografie,e tare nostima, in contrast puternic rosu-verde !Cred ca o vei urmari in evolutie !
    Cornul autohton stiam ca face si fructe,si ele rosii; cel siberian nu stim ce face ?!
    Sa ne bucuram de soare !

    RăspundețiȘtergere
  15. Stiu copaci cu o astfel de culoare, mai e si o planta cataratoare ce imbraca fain gardurile, tare imi plac!
    Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Știu și eu copacii și iedera. La cornul ăsta e surprinzător că are și tulpinile roșii, nu numai frunzele.

      Ștergere
  16. Interesant,foarte interesant
    nu cunosc planta,dar după nume nu-i de ea prin locurile acestea :)
    Happy WW
    PS : am plecat la documentare :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, nu e de ea pe acolo, în mod sigur! :)

      Seară plăcută!

      Ștergere
  17. Am mai vazut aceasta planta frumoasa, dar habar n-aveam cum se numeste. :))

    RăspundețiȘtergere
  18. Interesantă plantă !
    Este chiar fotogenică :)
    Happy WW !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da ăsta e cuvântul, fotogenică!

      Seară plăcută!

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !