2014-12-03

”De cine râdeți ?... De voi râdeți !”

Miercurea fără cuvinte

revizorul-pe-scena-nationalului-bucurestean
”Revizorul” pe scena Naționalului bucureștean
(31.10.2014)

Pentru un jurnal fără multe cuvinte:

O satiră a unor tare omenești mai puternice decât Timpul, interpretată magistral de Mihai Constantin și Marius Manole. Și ceilalți.

*
Click pe fotografie pentru mărire !
”Miercurea fără cuvinte”, serial de fotografii săptămânal inițiat de Carmen.
Din acest serial, ai putea să mai vezi:

26 de comentarii:

  1. am vazut de mult aceasta piesa dar chiar ca as revedea-o...multumesc de reamintire, draga Zina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag ! Bănuiesc că ai văzut altă variantă, sunt curioasă cine regizat-o și cine au fost interpreții principali, Hlestakov și Primarul. ☺

      Ștergere
  2. Nu e bine să râdem nici de alții, vorba aia, râzi cu mine sau de mine? :D .Multă sănătate

    RăspundețiȘtergere
  3. mi-ar fi placut sa vad acest spectacol. Mi-e dor de teatrul românesc!
    frumos titlu... este o replica ce ar putea fi rostita în fiecare saptmâna!...

    O zi frumoasa îti doresc! Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este replica genială a finalului. Dezlănțuit, publicul râde de personajele de pe scenă: escroci, lingăi, șperțari, curve etc.etc. Unul dintre personajele principale, nici el fără pată, aruncă publicului întrebarea și răspunsul. Funcționează ca un duș rece, te înfiori, te întrebi unde ai putea fi încadrat, te gândești ”Uite, dom'le, chiar așa e, e exact ca în viață...” Piesa, scrisă acum aproape două sute de ani, demonstrează că firea omului nu s-a schimbat deloc. Regizorul, Felix Alexa, și actorii au reușit să actualizeze excelent acțiunea, fără exagerări, fără vulgarizări inutile, ca în cazul variantei jucate la Teatrul de Comedie, în altă regie, cu alți actori.

      Ștergere
  4. mi-e doar de o pisa de teatru!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și mie ! Îmi place foarte mult acestă formă de spectacol și nicidată nu merg atât de des pe cât îmi doresc. ☺

      Ștergere
  5. Multumesc mult pentru recomandare, poate reusesc sa merg s-o vad.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, Silvia ! Va fi un câștig pentru minte și suflet dacă vei vedea această piesă de teatru. Și o delectare.

      Ștergere
  6. Sara bună !
    Pentru miercurea tăcută de astăzi am pregătit aspecte de la parada de 1 Decembrie din Alba Iulia. Te invit să le vezi.
    Să ai o noapte liniştită şi faină !

    RăspundețiȘtergere
  7. Am vazut piesa multi ani in urma, chiar ma gandeam ce mult mergeam inainte la teatru!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevărat, Coco. Și noi mergeam mai des mai demult, dar nici acum nu ne lăsăm. ☺

      Ștergere
  8. Trebuie sa-l revad si in distributia asta ! Marius Manole este unul din actorii mei preferati !
    O seara linistita !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și al meu, dar de data asta mi-a plăcut mai mult Mihai Constantin. A fost ”mai în rol” decât Marius Manole. Ceea ce nu înseamnă că nu a jucat excelent și acesta.

      Ștergere
  9. Trebuie să mergem şi noi la această piesă! mulţumesc pentru recomandare :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, Ana. Merită să fie văzută, în această regie și interpretare.

      Ștergere
  10. Am vazut spectacolul foarte demul,nu-mi aduc aminte nume,dar in mod cert, era o mare realizare ! Scrisa acum 200 de ani,sau ieri?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scrisă ca ieri, s-a bucurat și de interpretarea lui Radu Beligan, cândva, în rolul lui Hlestakov.

      Ștergere
  11. Multumesc pentru sumara descrie facuta in comentariu! E greu de crezut ca voi ajunge sa vad piesa desi... mi s-au mai intamplat "minuni". :)
    Zile fericite sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, Diana ! Poate că vei ajunge, nu se știe niciodată. Păcat că s-a renunțat atât de total la transmiterea pieselor de teatru la tv. Cândva, după ce nu se mai jucau pe scenă, ne puteam bucura de spectacolele mari și la tv. Sigur că nu e același lucru, dar decât deloc...

      Ștergere
  12. Mi-ar placea sa vad piesa asta! Merci pentru sugestie, Zina!
    Numai bine iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu plăcere, Vulpiță ! Dacă ești amatoare de teatru și nu ai văzut spectacolul, încearcă și ”Căsătoria”, de același autor. S-a jucat pe scena Teatrului Bulandra și sper că se va relua. Un spectacol excepțional, l-am văzut de două ori și l-aș mai vedea măcar încă o dată ! ☺

      Ștergere
  13. Sărut mâna, doamna Zina!
    Cu ani în urmă, am văzut această piesă în premieră la Teatrul Naţional din Craiova. Extraordinar de bine jucată. Am râs cu lacrimi şi nici n-am băgat de seamă când au trecut câteva ore din acest lung spectacol. Îmi închipui ce faină a fost şi varianta de la Naţional.
    Numai bine vă doresc! :-)

    RăspundețiȘtergere
  14. E un spectacol de referință, iubitorilor de teatru nu trebuie să le scape. Păcat că tânăra generație nici nu știe ce este teatrul. Un băiat a scris pe blogul cu povestiri că ”e o mare tâmpenie”...

    Numai bine !

    RăspundețiȘtergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !