Prima pagina

2014-09-03

STATUI DIN BUDAPESTA - Miercurea fără cuvinte

Cititorii blogului au admirat statuile fotografiate într-un oraș din Austria. Iată și altele, din Budapesta.
statui-budapestane-1
Statui Budapestane (1)
statui-budapestane-2

statui-budapestane-3

statui-budapestane-4

statui-budapestane-5

statui-budapestane-6

*
Click pe fotografii pentru mărire !
”Miercurea fără cuvinte” - serial de fotografii și filme săptămânal, inițiat de Carmen.
Ai putea să vezi și:

33 de comentarii:

  1. Credeam că numai la mine a plecat vara lăsând în locul ei o toamnă faină, dar văd că și la Carmen s-a întâmplat același lucru. Deci, ”e toamnă iar”
    Să ai parte de o MFC bună, frumoasă și liniștită ! - See more at: http://geanina.org/2014/09/italiano-vero21/#sthash.pnscKDoi.dpuf

    RăspundețiȘtergere
  2. Ultimele doua imi plac mult, dar ultima imi place cel mai mult! E... monumentala! :)
    Ziua minunat sa o petreci, Zina! Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. E monumentală ca tot complexul de la Bastionul Pescarilor, din care face parte alături de faimoasa biserică Mathias, în care au fost încoronați regii Ungariei. Printre ei, Matei (Mathias) Corvinul, fiul lui Iancu de Hunedoara, domnitor luminat, rege al Ungariei timp de 32 de ani.

      Ștergere
  3. Si pe cea ecvestra a generalului Hadik Andras nu ai pozat-o?! :-)
    Daca nu stiai de ea, uite aici despre ce este vorba:
    http://vulpitacalatoare.blogspot.ca/2012/02/budapesta-bastionul-pescarilor.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, uite că idolul femeilor a scăpat nepozat ! :))

      Happy WW, Vulpiță !

      Ștergere
  4. Interesante. Când ai timp, poate ne povesteşti ce reprezintă fiecare.
    O zi minunată! pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna dimineata! :))
    Cred ca ce-a de a treia stauie este preferata mea, are ceva din caracterele lui Disney...... :))
    Sa ai o zi excelenta draga mea!
    pupici! ♡

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună dimineața !
      Cea de-a treia pare că este similară cu larii și penații casei, de la romani. Cred că are rolul de a proteja casa și pe cei care locuiesc în ea.

      Zi frumoasă, dragă Minnie ! ♥

      Ștergere
  6. preferata mea, penultima, are o eleganta aparte....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Într-adevăr. Mie mi-a amintit de două statui din centrul Vienei, una de pe Graben și alta din apropierea lui Anker Uhr. Poate că are același autor.

      Ștergere
  7. Interesantă serie de fotografii, Zina. Mereu mi-au plăcut statuile şi am apreciat oportunitatea de a mă gândi câteva clipe la cel ce le-a făcut sau la personalitatea reprezentată în ele. Dintre cele de azi, nu şţiu ceva decât despre ultima.
    Happy WW, dragă Zina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu le-am admirat mai mult din punct de vedere artistic. Din păcate, pe soclul lor scria numai în limba maghiară și n-am înțeles o boabă ! :(

      Zi frumoasă, Mihaela !

      Ștergere
  8. Monumente deosebite, fie pe teme religioase, fie inchinate unor poeti, compozitori sau eroi ai natiunii, ele sunt marturia pe pamant a trecerii timpului.
    O zi frumoasa sa ai! Happy WW!
    PS: vacanta placuta! Vara este inca, depinde unde o cauti :) Fiica mea cea mica este de azi dimineata in Side ( Turcia) si spunea ca sunt 27°C; fiica cea mare va pleca peste o saptamana in Bali, acolo e deasemenea vara eterna ;))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu sper să mai fie un pic de vară și la Marea Neagră. Am emoții și mi-e dor de ea, n-am mai văzut-o de mulți ani și ne-am hotărât să dăm o fugă până acolo, dacă va fi vreme acceptabilă. :)

      Numai bine, dragă Carmen ! ♥

      Ștergere
  9. Cea dea 5-a e cea mai mare, de unte e? Multă sănătate

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cea de-a cincea este statuia Sfântului Ștefan al Ungariei, rege maghiar sanctificat deoarece a fost primul rege creștin al ungurilor și și-a trecut supușii la creștinism, acum o mie de ani. Se află în complexul Bastionului Pescarilor.

      Ștergere
  10. cu siguranta ai cate o poveste pentru fiecare in parte, nu-i asa? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu pentru fiecare. Pentru care am, am scris prin comentariile anterioare. ☺

      Ștergere
  11. Frumoase,îmi plac tare mult!
    O zi excelentă îți doresc!
    Pupici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că îți plac, Elena !

      Zi excelentă și ție, draga mea ! ☺

      Ștergere
  12. Interesante. Poate și câteva cuvinte despre fiecare ar fi fost necesare. O seară plăcută! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am completat în comentariile anterioare câte ceva.

      Zi frumoasă !

      Ștergere
  13. Budapesta - un oraş foarte frumos. Aţi surprins multe frumuseţi ce merită să fie admirate.
    Numai bine vă doresc, doamna Zina! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Frumos și îngrijit, cu mici excepții.

      Numai bine, Alex ! ☺

      Ștergere
  14. Am fost si in Budapeste, Austria, Germania, Franta, dar eu inca nu le-am vazut ! Sunt foarte interesante si sunt chiar speciale in felul lor. Au insemnat ceva si inseamna pentru ei, nu ca ale noastre .. ale noastre unele sunt si ciobite, rupte .. Frumos ! O dimineata faina !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate, Deby, din păcate...

      Zi frumoasă ! ☺

      Ștergere
  15. sper sa ajung si eu candva la ele!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți doresc să ajungi cât mai curând ! Budapesta este un oraș frumos, ai ce să vezi acolo. Uite aici ce am văzut noi, dacă vrei să te uiți: http://zinnaida2.wordpress.com/turism-impresii-de-calatorie/ungaria-budapesta/

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !